გადმოწერაკოსტანტინეპოლის
საპატრიარქოს 1895წ. სინოდალური
მიმართვა საეკლესიო ერთობისადმი ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი აღმსარებლობითი ტექსტია მეთექვსმეტე-მეცხრამეტე საუკუნეებში მართმადიდებლურ აღმოსავლეთში შექმნილ დოკუმენტთაგან.
ეკლესიის ასეთი მოღვაწეობა იყო ღვთისმეტყველთა და იერარქთა რეაქცია პროტესტანტული და ლათინოპაპისტური მწვალებლობებისადმი, რომლებთანაც მართმადიდებლურ სამყაროს იმ პერიოდში მოუხდა შეხება. ეს მიმართვა კონკრეტული მიზნით შეიქმნა და წარმოადგენს პასუხს პაპის ენციკლიკაზე, რომელშიც ფარისევლურად იყო მოწოდება ერთობისაკენ, არა განუყოფელი ეკლესიის რწმენის საფუძველზე არამედ საკუთარი
... კითხვის გაგრძელება »
20. Напрасно, поэтому, отсылает нас римский епископ к историческим
свидетельствам, чтобы исследовать, как веровали наши предки и что завещали нам
первые времена христианства. В памятниках истории мы, православные, находим
указания на все те древние и богопреданные установления, которых мы и доселе
заботливо держимся, но отнюдь не на те новшества, какие породили позднейшие
времена суемудрия на Западе, и какие усвоила и содержит доныне папская церковь.
Итак, православная восточная Церковь справедливо хвалится о Христе, что она
есть Церковь седьми Вселенских Соборов и девяти первых веков христианства,
следовательно, единая святая соборная и апостольская Церковь, столп и
утверждение истины (1 Тим. 3:15). Нынешняя же римская церковь есть церковь
новшеств, по
... კითხვის გაგრძელება »