ფარისეველი
ძმებო! სახარების შუქზე დავაკვირდეთ უფალ იესო ქრისტეს
ხასიათს: დავინახავთ, რომ მისთვის მოყვასის ცოდვები, თუნ-
დაც ძალიან მძიმე, არასოდეს ყოფილა დამაბრკოლებელი;
ასევე მთელ სახარებაში ვერსად შევხვდებით მოციქულთა
დაბრკოლების მაგალითს. პირიქით, ფარისევლებისთვის
ყველაფერი დამაბრკოლებელია, დამაბრკოლებელია თვით
ყველაზე სრულყოფილი, განკაცებული ღმერთი; იმდენად
დამაბრკოლებელია, რომ მსჯავრს დებენ მას, როგორც დამ-
ნაშავეს, სამარცხვინო სიკვდილით კლავენ ჴ მაცხოვარს ორ
ავაზაკს შორის კიდებენ ჯვარზე!აქედან თავისთავად გამო-
დის დასკვნა, რომ დაბრკოლებისაკენ მიდრეკილება არის სუ-
ლის მძიმე სნეულება, ფარისევლობის ნიშანი. ყურადღებით
ვადევნოთ თვალი საკუთარ გულს და სულიერი განსჯის შემ-
წეობით ჩავკლათ მასში მოყვასის საქციელით დაბრკოლების
გრძნობა.
სახარება წმინდა, ყოვლად წმინდა წიგნია! როგორც ანკარა
წყალში აღიბეჭდება მზე, ისე აისახება ქრისტე სახარებაში.
ვისაც სურს, იხილოს ქრისტე, მან გული და გონება სინანუ-
ლით უნდა განიწმინდოს! მაშინ იხილავს სახარებაში ქრისტეს,
ჭეშმარიტ ღმერთს, დაცემული კაცობრიობის მაცხოვარს,
სახარებაში დაინახავს, რა თვისებები უნდა ჰქონდეს ქრისტეს
მოწაფეს, რომელიც მოწოდებულია თვით უფლისაგან ისწავ-
ლოს სიმდაბლე და სიმშვიდე.
Безудержный рост душевных
заболеваний в двадцатом веке порожден не только стрессами и научно-техническим
прогрессом с его "информационной перегрузкой,” но отходом людей от Бога и
греховной жизнью.
Поэтому только та психотерапевтическая помощь будет действенной, которая
обратит человека ко Христу и, под руководством священника или верующего врача,
побудит его каяться и исправлять свою жизнь. В этом случае слово врача или
духовника будет подкрепляться благодатной силой Божией, способной уврачевать
самую тяжелую душевную болезнь.
როგორ მოვაგვაროთ ოჯახური ურთიერთობანი?
გაყრა ყოველთვის ტრაგედიაა, რომლისაგანაც ყველა მხარე ევნება: ქმარიც, ცოლიც, შვილებიც, მშობლებიც და
ნათესავებიც. როცა კონფლიქტი წარმოიშ-ვება, ამაში დამნაშავენი მრისხანების, გაღიზიანების, ურთიერთწყენისა
და საყვედურების დაგროვილი სიმძიმის ზემოქმედებით, არ ფიქრობენ შედეგებზე. აღსანიშნავია მნიშვნელოვანი
კანონზომიერება: როცა ძლიერები სცოდავენ, მაშინ, პირველ ყოვლისა, სუსტები ევნებიან. მამაკაცები რომ
სცოდავენ, ქალები ევნებიან; ქალები რომ სცოდავენ _ ბავშვები ევნებიან.
ქრისტიანული სრულყოფილების არსი; მის მოსახვეჭად აუცილებელია ბრძოლა; ოთხი რამ, რაც ყველაზე მეტად საჭიროა ამ ბრძოლაში წარსამატებლად აშკარაა, რომ ისინი დიდ საფრთხეში იმყოფებიან. შინაგანი თვალი, ანუ გონება დაბნელებიათ, მით უმზერენ საკუთარ თავს და არასწორად ხედავენ. გარეგნულად სათნო საქმეებზე ფიქრობენ, ჰგონიათ, რომ სრულყოფილებას მიაღწიეს და ამით გაამაყებულნი, სხვებს განიკითხავენ. ამის შემდეგ, ღვთის საგანგებო ზემოქმედების გარეშე, შეუძლებელია, კაცთაგან ვინმემ შეძლოს ამნაირი ადამიანის მოქცევა. აშკარა ცოდვილი უფრო ადვილად შემობრუნდება სიკეთისკენ, ვიდრე გარეგნული სათნოებების საბურველით დაფარული.
ჩემს ცხოვრებაში ყველაზე დიდ მოვლენად მე ვთვლი შეხვედრას სქემარქიმანდრიტ საბასთან (ოსტაპენკო). პირველად მე მას შევხვდი 1955 წელს წმიდა სამების სერგისეული ლავრის სამონასტრო კორპუსში, როცა ის მონასტრის წინამძღვრის მოსაყდრესთან, არქიმანდრიტ პიმენთან (სრულიად რუსეთის მომავალ პატრიარქთან) მიღებას ელოდებოდა